Bipolar ilaçları...

Herhalde en çok bilinen ve en yaygın kulanılanı lityumdur. Eşim ilk hastalandığında (2000lerin başları) iki türü vardı, birisi ithal geliyordu fakat her yerde satılmıyordu. Büyük ihtimal Türkiye'de daha kullanımı onaylanmamıştı. Taksim'de Itır Eczanesi'nde bulunurdu. İsmini hatırlamıyorum şimdi ama küp şeklinde büyük beyaz bir kutuydu ambalajı. Hep bundan alırdık, her gittiğimde eczaneye iki kutu alırdım, ne olur olmaz diye.

Bazen dokturu Depakin de verirdi ama açıkçası ben lityum almasını tercih ederdim. Galiba eşim de lityumu tercih ediyordu. Lityum kullandığı zaman hastalanmadan önceki haline daha çok benzerdi. Gözlerindeki ışıltının bir kısmı geri gelirdi. Zannediyorum bu lityumun hem mani hem de depresif tarafını baskılamasından kaynaklanıyordu.

Depakin kullandığı zamanlarda o gözlerindeki ışıltı hepten sönerdi. Daha yavaş olurdu, zihninin yavaşladığını neredeyse gözle görebilirdim Depakin kullanırken.

Ama ne yazık ki lityum ağır bir ilaç, doktoru ara ara kan tahlili yaptırtır ve belli bir sürelerle Depakin'e kaydırırdı hep. Her seferinde ben anlardım Depakin kullanmaya başladığını, birşey söylemesine gerek olmazdı.

Sevdiğiniz insanın gözünüzün önünde değiştiğini görmek ve bununla ilgili birşeyler yapamamak gerçekten kötü bir deneyim... :(

34 yorum:

  1. Ben de bipolar hastası bir bayanım. Eşinizin yaşadığı zorlukları çok iyi anlayabiliyorum. Ne mutluki onu anlıyor ve yanında oluyorsunuz. Onu asla yalnız bırakmayın olur mu; bu gerçekten zor bir hastalık ve bipoalr hastaları dünyaca en önemli insanlardır. Bu hastalık olumsuz değildir kullanmayı bilirseniz, araştırın. Bir çok sanatçı ve dahi bulaaksınız bipolar hastası.

    YanıtlaSil
  2. Depakin manik depresyonda ve mani de de etkili kandaki lityumu kontrollu salgilar ve daha hafif gibi gozukmesine ragmen uzun sure kullanilirsa daha gucludur esinizin mutsuzlugu icin serotonerjik tedavi neden uygulamadilar merak ettim dogrusu..

    YanıtlaSil
  3. Doktor değilim ama bildiğim kadarıyla Depakin kandaki valproik asit seviyisini arttırarak bipoların etkilerini azaltmaya çalışıyor, lityum ile hiçbir ilgisi yok.
    Lityum aslında bir çeşit ağır metal ve kanda (normal koşullar altında) hiç bulunmaması gerekiyor. Ancak özellikle lütyum ilacı alındığında kana karışıyor ve böbrekler tarafından atılıyor. Dolayısıyla "kanda lityum eksikliği" ifadesi ancak lityum tedavisi altındaki bipolar hastaları için geçerli bir ifade ve muhtemel anlamı da "kandaki lityum seviyi faydalı dozun altına inmiş, ilave edilmesi gerekli"...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lityum bi tuz olarak biliodum ben beyin de olmasi gereken bi tuz

      Sil
    2. Yok, değil. Ama bu hastalığın bir numaralı ilacı. Eski eşim doktorundan hep lityum kullanmayı isterdi...

      Sil
  4. bipolar ilaçla tedavi edilebilir bir hastalık. Doktorun dediklerini yapınca çevrenizdeki kendisini normal sanan insanların çoğundan daha dengeli oluyorsunuz hatta. Ama konuda uzman bir doktor ve ilaç şart. Buna ek olarak alkol kesinlikle kullanmaz ve uyku düzeni sağlanırsa normal hayatınıza aynen devam edebilirsiniz. Internetteki bilgi kirliliğine aldanmayın, yaşadık gördük, herşey yoluna giriyor uygun tedaviyle. Şeker hastalığı, kalp hastalığı gibi hayat boyu dikkat, özen gerektiriyor yalnız. Herkese şifalar,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bipolar hasta yakınlarının sizin gibi insanların söylediklerine inanın çok ihtiyacı var.hep kötü tablo çizilmesinden yana değilim.bilgi kirliliği gerçekten çok fazla...

      Sil
  5. benim eşim artık yok bu hastalık nedeniyle

    YanıtlaSil
  6. Erkek kardesim 1 aydir bipolar manik hastaligi fan tedavi goruyo.her hafta daha sakinlesdiyini goruyoruz .ama kesinlikle hastaligini Kabul etmiyo ve kecen gun bana artik ilac icmiyicem dedi.1 saat lik konusmamdan sonra yene ilacini icmeyi kabul etdi .ama cok uzuluyorum ve onu gercekden hasta olduguna nasil inandira bilirim bilmiyorum.cok zor bir hastalik gercekden .😔😔

    YanıtlaSil
  7. Allah size ve kardeşinize yardımcı olsun, bol şans...

    YanıtlaSil
  8. Annem 40 senedır bı polar. ve sanırım ılacların ve etk tedavısıın etkısıyle bırde parkınson tanısı konuldu. ve parkınson ve bı polar arasında sıkısıp kalan evreler yasıyoruz. lıtyum ne kadar etkılı bır ılacsada cogu zaman manıye gırmesıne engel olamıyordu. ama depakın le bırlıkte kullandıgımızda 10 senelık hastaneye yatmamalık bır basarı sagladık. ne zaman gectı gıbı hıssedıp depakını kestıgımız ılk mevzım gecısınde yıne hastanelık olduk. duzenlı ve dısıplınlı ılac kullanımı sart. ve korkunc gıbı gozuksede en ıyı ve zararsız tedavı yontemıde ekt..

    YanıtlaSil
  9. yazdıklarım okunur mu bilmiyorum ama çok zor günler geçiriyorum :( bir çok sayfada bipolarla ilgili başarı sağlamış insanların hikayesini okudum , umutlanmaya çalışıyorum ama henüz iyi hissetmiyorum :( birileriyle konuşmaya ihtiyacım var sanırım :( keşke biri hemen yazdıklarımı görse de cevap verse :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 sene oldu bu hastaliğı geçireli.3.seneye giriyorum.Hastalığımın ilk belirtilerinden itibaren 6 ay'ı çok sıkıntılı geçti.Ama sonrasında hiçbir sorun yaşamadım elhamdülillah.Hatta iyiki olmuşum bu hastalığı diyorum.Çünkü hayatım olumlu yönde çok ama çok değişti bu hastalık sayesinde.Bizim şer gördüklerimizde hayr,hayr gördüklerimizde de şer çıkabiliyor. Allahü teâlâya şükürler olsun ki eski halime döndüm �� ilaçlarımı düzenli kullanıyorum o zamandan bu yana bir sorun yaşamadim.Hatta dozuda azaltıldı.iyi olmama rağmen kesinlikle düzeldim deyip bırakmıyorum.Tavsiyem hastaliğı kabul edelim ve ilaçları kesinlikle doktor kontrolunde kullanıp tedaviyi aksatmayalım.Ve son olarak sonuçta hastalığı veren rabbimiz şifasını Cenab-ı Hakteâlâdan beklemek efendim.Allahü teâlâ tüm hastalara şifa versin.

      Sil
    2. Hastalığınızı ilaç ve doktor kontrolü ile tedavi edebilmeniz çok güzel, çok tebrik ederim sizi! Bunu paylaştığınız için de ayrıca çok teşekkür ederim! Burayı okuyan bipolar hastalarına örnek olup, umut veriyorsunuz.. Daha da sağlıklı, mutlu, huzurlu günler dilerim sizin için. İlerisi için bol şans...

      Sil
  10. birileri yazdıklarımı okur mu bilemiyorum ama çok zor günler geçiriyorum :( bipolar hastasıyım , uzun süren manik dönemin ardından çok ağır bir depresyonla baş etmeye çalışıyorum :( çeşitli sayfalarda lityum tedavisi sonucu iyileşmiş insanların hikayelerini okuyarak umutlanmaya çalışıyorum ama ben henüz iyi değilim :( keşke birileri hemen görüp cevap yazsa :( sanırım konuşmaya ihtiyacım var :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumların hepsini okuyup, cevaplamaya çalışıyoruz ama bazen biraz geç kalabiliyoruz, kusura bakmayın lütfen. Bu hastalıkta Doktor kontrolü şart, mutlaka Doktor kontrolünde olmalısınız. En yakın zamanda Doktorunuza görününüz. Doktor kontrolünde olup, ilaçlarınızı düzenli kullandığınız sürece gayet normal bir hayat sürebilirsiniz. Doktorunuz ilaçlarınızın etkisini kontrol edecektir, ilave ilaç verebilir veya azaltıp, dozu değiştirebilir. Bu arada destek için arkadaşlarınıza ulaşmaya çalışın. Aileniz de size destek olacaktır. İlaçların etki etmesi için biraz sabırlı olmak lazım. İlerisi için bol şans...

      Sil
    2. aynı dönemlerden bizlerde geçtik. eşim bipolar hastası yalaşık 4 yıldır tedavi görüyoruz. şu an gayet iyi durumda. sadece troid hormonlarında dalgalanmalar oluyor. onuda düzene sokmaya çalışıyoruz. bence bu hastalık dile mücadelede hayati derecede önemli faktörler var. 1) aile desteği 2) iyi bir doktor 3) düzenli ilaç kullanımı 4) umut. allah tüm hastalara en kısa sürede şifa versin inşallah...

      Sil
  11. Bipolarlı bi eşle yaşamak hayatı zehir ediyor lütfen eş seçiminde dikkatli olun huzur, mutluluk ve sevgiye elveda demek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgi sadece mutluluğu istemek değildir. Mutsuzluğa da varım diyen birisini seçin bence.

      Sil
  12. Aslında genelleme yapmamak lazım, bu düzenli doktor kontrolü altında ilaçlarını alan hastalar gayet normal ve verimli hayatlar sürebiliyor. Bizlerinki biraz şanssız deneyimler olmuş. Bipolar olmayan bir partnerle de hayat gayer çekilmez olabilir. Burada önemli olan anlayış ve uyum... Her iki taraf için de...

    YanıtlaSil
  13. Benimde esim bipolar.daha 1.5 yillik evliyiz .9 aylik bebegimiz var.ve yukarda bir yorumda yaziyodu.esim artik esim degil.buyukluk sanrilari var.ve bu aylardir davem ediyor.lityumu birakinca hep ayni problem oluyor.kendini mehdi zannediyor ve daha birsuru seyler anlatiyor.dinlerken kaniniz donar.agliyorum o anlatirken. Cok zeki bir insan muthis bir kalbi var.ama ben bunlari sadece 3 ay gorebildim.sonrasinda ya hipomanide yada manide.hastahane suan.4. Girisi evlendik evleneli.dayanmak cok zor.bazen gaflete dusup sinirleniyorum.sonra kafasindakileri soyleyince sevgimle birlikte onun kendinde olamadigi aklima geliyor.devamli bosanmaktan bahsediyor.simdi son son elimden geleni yapicam.ekt yi arastirdim ilaclar etki etmez yada yine reddederse ekt denicem.ama bakmak zorunda oldugum cocuklarim var.ben iyi olmazsam onlara bakamam.iyi bir doktor onerisi olan varsa oneri alabilirim.herkese acil sifalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim eşimde de lityum en iyi gelen ilaç idi. Aslında hastanede olması çok kötü değil, en azından kontrol altında olduğundan ve ilaçlarını düzenli aldığından emin olabilirsiniz. Lityumu Doktor kontrolünde mi bıraktı? Çünkü bildiğim kadarıyla ataksız belli bir süre geçmeden genelde bipolar ilaçları bırakılmıyor, sadece farklı ilaçlara geçilebiliyor, tabi doktor kontrolünde. İyi bir doktor ismi yerine, belki iyi bir doktorda olması gereken özelliklerden bahsedebiliriz: Bu hastalık konusunda tecrübe sahibi olmalı, hastalarına gerçekten ilgi göstermeli ve ihtiyaç duyulduğu anda bir şekilde ve mutlaka ulaşılabilir olmalı... Hastanın da doktora güvenmesi gerekli, eğer güven yok ise belki başka doktora da bakabilirsiniz. Kontrolleri düzenli aralıklarla olmalı ve ilaçları eksiksiz, harfiyen alınmalı...
      Acil şifalar dilerim, ilerisi için bol şans...

      Sil
  14. BİPOLAR HASTASI OLDUĞUMU 1 AY ÖNCESİNE KADAR BİLMİYORDUM KENDİMİ HERKEZDEN ÖZEL HERŞEYDEN YÜCE TUTUYORDUM DUYGULARIMI KENDİM YAŞIYOR KENDİM DIŞIMDAKİLERİ SİNEK GİBİ GÖRÜYORDUM AMA ŞİMDİ 1 AYDIR TEDAVİ OLUYORUM VE HERŞEYİN ÇEVREME YAŞATTIKLARIMIN YENİ FARKINA VARIYORUM ASLINDA NORMAL BİR İNSAN ZEKASINA SAHİP BİR İNSANMIŞIM NE ÇOK YÜKSEK NEDE YERİN DİBİNDE BİR İNSANMIŞIM HAYATIM BOYUNCA EZDİĞİM YOK SAYDIĞIM İNSANLARDAN ÖZÜR DİLİYORUM HAKKINIZI HELAL EDİN...

    YanıtlaSil
  15. Selamlar
    Benim de kardeşim bipolar tanısı aldı. Hastalığın seyrini görmek, değişimine şahit olmak çok acı ve yorucu. Sabır, sevgi, anlayış temel prensipler ama bazen ne yapacağımı nasil yaklaşacagimi bilemiyorum. Önerileriniz önemli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun... Sizin belirttiğiniz temel prensipler zaten işin çok önemli bir kısmı. Düzenli doktor kontrolü gerekli, ilaçlarını düzenli ve eksiksiz almalı. Bunlar olduktan sonra kardeşinizin düzenli ve sağlıklı bir hayat sürmemesi için hiç bir engel yok. Bu arada kendi sağlığınızı da ihmal etmeyin, kardeşinize yardımcı olabilmek için sizin de sağlıklı olmanız lazım. Bol şans...

      Sil
  16. Oğlum bipolar hastası hastalığı çok zor kabullendik kötü günler geçirdik. Internetten araştırıyorum çok kötü şeyler yazıyorlar ben çok korkuyorum.evladima kıyamıyorum. Insanlar çok acımasız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternet her zaman çok iyi bir kaynak olmayabilir. Mutlaka konusunda uzman bir doktorla görüşün. Oğlunuzun doktor kontrolünde olması herkesin bu zor dönemi atlatmasına yardımcı olacaktır. Bol şans diliyorum sizlere.

      Sil
  17. Bütün bipolarlar ilaç ve psikoterapi yardımıyla evliliğini sürdürebilir m?benim eşim 1aydır ilaç kullanıyor fakat tam bi düzelme yok.Birde ilaçların kendisine bi faydası olmadığını söylüyor daha önce kullandım diyor sadece çok sıkıntı olduğunda kullanıyor.Bu hastalık herkeste farklı seyrediyor benim eşimdeki mixed türü sürekli benden uzaklaşma isteği oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 ay kısa bir süre. İlaçlarını düzenli alması lazım, iyi bir doktorunun olması lazım, doktorunu düzenli görmesi lazım ki ilaçların dozları, cinsleri faydalı bir şekilde ayarlanabilsin. Bu sonuçta duygu-durum bozukluğu; hastalık ve ilaçların etkileri ancak gözlemle incelenebiliyor, bu da vakit alıyor - kanser vb. hastalıklar gibi röntgen veya kan tahlili ile tanı koyulamıyor. Hem sizin, hem de hastanın sabırla tedaviye devam etmesi önemli... İlerisi için bol şans.

      Sil
  18. Arkadaşlar bipolar bir babanin çocuğuyum 2006 da bipolar teshisi kondu Elazig'a falan yatırıldı sizlere tecrubelerime dayanarak bir şeyler anlatmak istiyorum belki umut olur. 2006 yılı ben Küçüktüm ve bana sürekli bizi oldurmeye calisiyorlar falan derdi arabada bomba olduğunu iddia ederdi anlamazdım ama sorun olduğunu goruyordum o günün gecesi amcamlar falan onu alıp hastaneye ardında elaziga yatisini gerçekleştirdiler. Tedavi görüldü ve 2006dan 2011 Ocak ayına kadar herşey yolundaydı ona annem başta olmak üzere biz çocukları ona yardimci olduk nasıl olduk ona şefkat gostererek onu kötü hissettirecek etkilerden uzak tutarak( kötü haberleri mesela birisi kaza yapmış değilde ya hiç söylememek ya da alıştıra alistira söyleyerek) veya onun canını sikacak davranışlardan vazgeçerek ayrıca onu hastalığıyla kabullenerek topluma tekrar kazandırdık ama herşey böyle guzelken atak tabii ki geldi ve tecrübemiz vardı ama çok uzulmustuk çünkü aynı seyleri bı daha mı yasayacaz korkusu vardı ama sağolsun annem 4 cocugunu da hastaligi kabul etmeye davet etti alıştırdi bizleri öncelikle atak gelmeden hal ve hareketler bir şeyleri gösterir biz biraz rahatsız misin diye sorunca babama hayır derdi kabul etmezdi 2-3 gün davranislarini ablamla deftere yazdık tabi 2006 dan sonra 2011de gelen atakla ne yapacağını bilen bireyler olarak davranıyorduk deftere kaydettik annem amcama haber verdi o gun hastaneye gittik psikiyatri bölümüne gerekli tedavi falan ayarlandı yatis yoktu ilaç aksaklığı ataga sebep olmuştu (lithuril) ardından doktorla ayrı konuşmak üzere ablamla içeri girdik deftere yazilanlari okuttuk doktor tebrik etti ve gayet mutlu olmustuk çünkü hastaligi kabulleniyorduk babamizi iyilestirecegimizi ve eski günlerine tekrar kavuşturacağımızi biliyorduk 2011 atagi bittikten sonra hersey tekrar normale dondu ayrica babam ibadetine duskun adamdı ve hala oyle maneviyat bipolar açısından cok onemli arkadaslar manik ve depresyon donemlerinde ibadete baglilik cok istenilen bir sey degil surekli ibadet hali istenmeyen durumdur her neyse babam normal ibadetini yapiyor ve kendini gayet iyi hissediyor haliyle unutulmamalidir ki doktor ve hasta ilişkisi aile ve hasta iliskisi ilaçtan sonra psikoterapi gibi bir şey ilaç herşeyin dönüm noktası ama aile ve doktor samimiyeti bu hastaligi belki anında bitirmez ama tedaviyi mükemmel derecede iyileştirir atak sayısını azaltır. Babam 2011 den bu yana atak gecirmiyor kendi doktoru kendi olmuş ve bunu kendine hep soyluyor kendini biraz çok konuşkan veya sınırlı hissedince tabi bu hal atak hali değil sadece aşırı heyecan ve fazla strese maruz kaldığında gerçekleşen bir şey ve o an lithurile ek olarak kombinasyon gaptigi uyku ilacını da alıyor 10-12 günlük bir sürede kendini iyilestirmeyi başarıyor peki daha önce hastaneye gitmek istemeyen veya ilaç kullanmak istemeyen adam ne oldu da kendinden emin kendi doktoru kendi şekilde davranıyor aciklayayim: Hastaligin ilk zamanlari Onu uzmeyin o kadar elinde olmadan kirabiliyor ki farkında değil ama alttan alicaksiniz kabul edeceksiniz üstüne gitmeyeceksiniz şefkat ve sevgi gösterilerinde bulunacaksiniz biz 4 kardeş ve annem ona o kadar iyi davrandık ki abartisiz söylüyorum şu an hepinizden daha iyi halde ve bipolar hastası daima meşgul olacağı bir şeyler bulmalı benim babam sürekli okey oynarken hastalıktan ötürü emekli zaten bu yüzden beyin ne kadar farklı bir şeyle meşgul olursa o kadar iyidir>>>>>>>

    YanıtlaSil
  19. İlk zamanlar alıngan olabilir ama zaman geçtikçe normal bir durummuş gibi algiliyorlar onu iyilestirmek önce Allah sonra ilaçlar ve sonra da bizlerin desteği ile oldu ciddiyim aile ne kadar bu hastalığa direnirse hastalik seyri de o kadar azalıyor şimdi 20 yasindayim universite okuyorum ve hafif anksiyete bozuklugum var tedavi için doktora gittim babamdan bahsettim bana ilaç falan vermeden babana anlat o sana yardımcı olur dedi inanır mısınız babama söylersem üzülür sıkılır uzaktayim diye kötü hisseder kendini sandım ki öyle de oldu ama kendi kendine uyku ilacını da alıp benden saklamış kendi doktoru gibi davranmış yine ve anksiyete den bahsettim bana o kadar yardımcı oldu ki icindekileri dökerek sana yardımcı olabilirim dedi düşünün ben o kadar mutlu oldum ki anksiyetem düzeldi ve babam üzgün ve canı sıkkın duruma düşmesine rağmen kendi kendini toparlanmayı çok iyi öğrenmiş bunu anlatmanın sebebi bipolar hastası olan biri strese üzüntüye pek gelemez ve bunlari aşarak beni tekrar mutlu etti ve sunu da soylemeliyim ki babam asla intihar dusunmedi yasadiginin imtihan oldugunu manevi acidan ibadetin de etkisiyle imtihana baglayarak kendini bu sekilde hep motive etti. Gercekten zor bir hastalik olabilir 12 yillik bir hasta 2006 ve 2011 olmak üzere biri hastane yatisli bipolar digeri de atak tarzı bir hastalık gecirdi ve şu an ki durumu özgüven bakımından düşünce bakımından üst seviyede unutmayın ne kadar az atak geçirirse hastalikta o kkadar iyiye gider. Yalnız kalmaktan korkan insan yalnız kalmak istemeyen insan bazen 10-15 gün evde yalnız kalıyor ve çok rahat( sebebi ablamın doğum yapmasi vs durumlar ve annemin ablamda kalması) dediğim gibi aileniz çok onemlidir dagilmadikca hastaniz da iyi olacaktır önemli olan onu kirmamaniz ve hastaligini kabul etmeniz . Uzun yıllar sonra çoğu hasta hastalığı kabul ediyor zaten ama doktora kendi gitmesi ve kendine dikkat etmesi çok önemli rahatsız hissettiginde uyku ilacı kombinasyonu yapması takdire şayan bir davranis mükemmel bir motivasyon onun için. Bu kadar şey anlattım ama bu hastalık ömür boyu süren ve kronik bir hastalıktir ilaçlar benim görüsum ömür boyu kullanılması gereken ilaçlar (lithuril) aksi takdirde atak nukseder ve bu istenmeyen olaydır. Peki 12 yıl sonra babamda ne gibi bir degisiklik var biliyor musunuz mesela artık yalnizligi ve sadece ailesiyle ilgili durumlara kafa yormak dış cevrenin ne yaptigini Ali böyle dedi Mehmet şöyle dedi gibi boş muhabbetlerden uzak durması gibi buna ek olarak annemin dedigine göre 2006 dan önceki haline dönmüş bir duruma kadar gelmis yani. Anlattiklarim lütfen kafanizda yer edinsin hastayi siz de iyileştirebilirsiniz zamanla her teknigi ogrenirsiniz bipolar olan biri olarak değil psikolojik rahatsızlıgi olan biri olarak görün ve akliniza öyle kaziyin herkes psikologa gidiyor ilaçla tedavi gereken cevabı vermiyor diyebilirsiniz ama uyku düzeni başta olmak üzere sizlerin tavrı çok önemli doktor size hastaya nasıl davranmalı konusunda bir sürü bilgi verir bunlar çok değerli zaten o kadar bilgiye sahip olursunuz ki evdeki doktor aile olur. Bunları anlattım bunlar yillardir içimde kalanlardi sizlere yardım edebilmek belki aklınızda fikir olur diye yazmak istedim zaman zaman forumlarda gezip okuyorum yorumlarinizi sinavlarim bitti ve ben de yazmak istedim yanlışım varsa affola unutmayin hastanın ne cektigini hastadan başkası tahmin edebilir ama yasayamaz. Allah tüm şifa bekleyen herkese acil şifa versin insallah sormak istediğiniz bir şey varsa sorabilirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizi babaniza sahip cikisiniz icin, bu hastalikla mucadeleniz icin ve ozellikle de acik yureklilikle yasadiklarinizi burada paylastiginiz, bu hastalikla bogusan insanlara ve yakinlarina moral oldugunuz icin yurekten kutlarim... Sevgi ve saygilarimla,

      Sil
  20. Duygu durum bozukluğu bende ne zaman başladı biliyorum ,istemediğim şeylere Hayır demediğim için başladı
    Aslında bunu kendime ben yaptım.
    Psikiyatristlerden uzak duruyorum artık
    Lithuril düzenli kullanıldığında
    Asla atak geçirmezsiniz
    Ve Hasta olduğunuzu önce kendiniz kabullenmeli ve kendi kendinizin doktoru olmalısınız , Sevgiyle kalın
    Kendinizi sevin , Dünyanız değişir...

    YanıtlaSil
  21. Bende 13 yıldır bipolar bozukluk hastasıyım Çok sıkıntılı günlerim geçti. Ben depakin kullanıyorum. Bazen iyikide bipolar olmuşum diyorum. Eksileri var artılarıda var konuya teraziyle bakarsanız artıları daha fazla. Doğru teşhis ve tedaviyle hayata bakış açınız değişiyor. Mantığınız ve algınız çok iyi çalışıyor. Türkiye gibi bir ülkede bu ilaçları kullanmak gerekiyor. Hergün can sıkıcı haberler. Hastalığımın ilk günlerini hatırladım. Televizyon bile seyredemezdim. Üzülecek dayanamayacağım diye. Ailenizi ve sizinle ilişkisi olan insanları anlıyorsunuz. Onların psikolojik sorunlarına çözüm bulmaya çalışıyorsunuz. Burada önemli olan ilk evvela doktor tanısı hastalığı hastanın kabul etmesi ve aile desteği. İnternette yazılanlara bakmayın. Yalan yanlış şekler yazılı. Bir kere bipolar tedavi edilebilir bir hastalık. Konuyu abartmayın. Kendinizi şeker hastalarının böbrek hastalarının yerine koyun biz onlardan daha şanslıyız. Bir işte çalışabiliyoruz. Evlenip çoçuk sahibi olabiliyoruz. Gerçekten bu internet sitelerinde yazılanlar sadece hastaların değil hasta yakınlarının da moralini bozuyor psikolojisini etkiliyor. Doktorunuzdan başka kimsenin kimsenin dediğine kulak asmayın. Ne yapalım başımıza daha kötü şeylerde gelebirdi bu dünyada kimsenin garantisi yok. Hem bipolar olduğunuzu herkes bilmek zorunda da değil

    YanıtlaSil