Bipolar eşle 13 yıl...

Eski eşim evliliğimiz boyunca en az 5 ciddi atak geçirdi. En az bu kadar da daha küçük atak geçirdi. 2 defa hastaneye yatırmak zorunda kaldım. Atakları genelde mani ile başlardı ve yaz aylarında olurdu. Yazlar kabus olmuştu, yazın gelmesini hiç istemezdim, içime sıkınlar basardı.
Devamlı tetikte olmak zorunda hissederdim. Bu hastalığın en büyük belirtisi az uykudur, geceleri hep nefes alış verişini dinlerdim, acaba uyanık mı diye anlamaya çalışırdım. En az 2 defa vaktinde Xanax vererek uyumasını ve dinlenmesini sağlayıp, atak geçirmesine engel olmuştum. Tabi aslında engel değil, sadece atağı ötelemiştim. Bu kadar dikkatli olmamın onda baskı yarattığını da kabul ediyorum, arada bir sinirlenirdi, ben iyiyim birşeyim yok derdi. İlacını alıp almadığımı sormamı hakaret olarak kabul ederdi.
Birkaç defa akşam yemeğinde sinirlendiğinde elinde ekmek bıçağını sıkı sıkı tutup, bana nefretle baktığını hatırlarım. Mani durumunda çok agresif olabiliyordu. Bir keresinde hastaneye götürürken bana tekmeler attığını hatırlıyorum. Başka bir seferinde de evdeki bütün telefonları kırmıştı. Çünkü cep telefonunu elinden almıştım ve evdeki santrali de kapatmıştım. Arkadaşlarını arıyordu, abuk subuk konuşuyordu, insancıklar da hasta olduğunu bilmedikleri için ya beni arıyorlardı veya bizimle bağlantıyı koparıyor, bir daha da konuşmuyorlardı.
Tabi bu tip sorunları düzeltmekte hep bana düşüyordu. Hem kimsenin eşimin hasta olduğunu anlamamasına çalışmak zorundaydım, saçma davranışlarını soranlara bir şekilde Onu rencide etmeyecek şekilde açıklamalar yapmak zorundaydım, çocuğumun durumu fark etmemesini sağlamak zorundaydım, işim yoğundu, çalışmak zorundaydım, onun işini idare ettirmek zorundaydım, falan filan. Hayat gerçekten çekilmez olmuştu. 100kg olmuştum, kendime bakmıyordum, çok içki içiyordum.
Ailesi de açıkçası yardımcı olmuyordu. Tam tersi bir sürü zorluk çıkarıyorlardı. Bizi kendi halimize bırakmıyorlardı, annesinde de aynı hastalık olduğu için devamlı içimizdeydi, her şeyimize karışıyordu, hep kızına neyi nasıl yapması gerektiğini söylüyordu, aklınca ona iyilik yapıyordu. Ama sonuçta boşanmamızın en büyük sorumlusu annesidir. Bir keresinde yine atak geçiriyordu, büyük bir eve çıkmıştık, özellikle öyle ayarlamıştım ki atak geçirirse, orta katta oturup, oğlumuzdan uzak kalabilir, hastaneye yatmak zorunda kalmaz, daha çabuk iyileşir diye düşünüyordum. Annesi ne yaptı biliyor musunuz? Benim evde olmadığım bir anda anahtarıyla eve girdi ve kızını aldı gitti, o daha iyi bakabilirmiş. Eve geldiğimde bakıcı şaşkın şaşkın bana bakıyordu, annesi aldı gitti eşinizi diyordu. Bu arada o zamanlar annesinin bir evi dahi yoktu, kocasından ayrı yaşıyordu ve arkadaşının evinde bir oda kiralamış, orada barınıyordu. Tek göz odada kızına benden daha iyi bakacaktı!! Sonunda hastaneye yatırdık tabi ki, gereksiz yere. İşin ilginç tarafı onun annesi ve ailesi her zaman için onun iyiliğini düşünüp, doğru kararlar veriyordu. Ben ise onu hasta edendim. Oysaki bu hastalık tamamen genetik.
Bir gece ufak bir tartışma sonucunda yataktan kalkıp, odadaki tüm resimler ve çerçeveleri yere atıp, kırmıştı. Bacağım kırık olduğu için koltuk değnekleriyle yürüyordum, bütün gece yataktan kalkamamıştım, sabah bakıcımız gelince ortalığı toparlamıştı, ben de kalkabilmiştim.
Aslında şimdi bunların hepsine seviniyorum, çünkü eğer bunlar olmasaydı ben hala aynı dayanılmaz bu hayatı çekecektim.
Boşanmayı yavaş yavaş düşünmeye başladım. İlk düşündüğüm şeylerden birisi zihnimde yatak odasının içerisindeki abuk sabuk çoğunda annesinin olduğu fotoğrafları toparlayarak, yerlerine mumlar koymakla başladı. Bunları gerçekten yapmadım, sadece zihminde yaptım, hayal ettim. Sonra akşamları hep birden aile gibi oturup, yemek yediğimizi hayal etmeye başladım. Sonra bana bağırıp, çağırırken aslında onun hayatımda olmadığını hayal etmeye başladım. Baktım bu hayaller çok zevkli, belli bir süre sonra gerçeğe dönüştürmeye karar verdim. Kolay değil bu yalnız. Uzun sürüyor. Çok uzun sürüyor. Benim yaklaşık 4 yılımı aldı. Ama sonuçtan kesinlikle memnunum. :)

45 yorum:

  1. dostum yaşadıklarının aynısını birebir bende yaşıyorum, yanlız eşim kırıp dökmüyor her şeyini yırtıyor ve masaya dolabı vuruyor:((( imdaat. seninle çok konuşmak isterim benim evliliği 3 yıl oldu bi oğlumuz var.

    YanıtlaSil
  2. Selam.. Yaşadıklarınız için üzüldüm. Profilimin altında eposta adresim var, oradan bana yazabilirsin. Çocuk en önemlisi, annesini kötülemeden çocuğu korumak zorundasın. Eşin ilaçlarını düzenli alırsa herkes için daha çekilir bir hayatınız olur. Bol şans...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arkadaşlar eşim benimde bipolar boşanma durumundayım yardım

      Sil
  3. Eşim normalde eğitimli biri.
    Ben 2-3 haftadır bu rahatsızlığı araştırıyorum. Sanırım hastalık "Bipolar Bozukluk"

    Şu belirtiler tamamen uyuyor:
    -Saldırganlık
    -Hızlı konuşma ve karşısındakini dinlemeden konudan konuya atlama.
    -Eve ve ev eşyalarına zarar verme
    -Bıçakla saldırma, perdeyi halıyı kesme
    -aşırı ve gereksiz para harcama
    -cinsel isteklerde artış
    -küfür
    -intihar girişimleri

    Bu yaz gerekirse tazminatı da göze alıp, boşanmayı düşünüyorum.
    Ailesinden abisini arayıp konuştum.
    Böyle şeyler her evde yaşanabilir, anlayışlı olun, okumuş insanlarsınız tarzı şeyler söyledi.
    Böyle durumlarda evden uzaklaşmayı dene tarzı tavsiyelerde bulundu.
    Doktora gitmeden çözebilirsiniz.. vs tarzı konuştu.

    Ama daha önce aynı durumları babasıyla ve ablasıyla yaşamış. Onlarla da benzer kavgalar olmuş. Bunu ablası anlattı.

    Sabır...

    YanıtlaSil
  4. bunlarin hepsi benim esimde var. Ne yapacagini bilmiyorum. intehar etmesinden korkuyorum. onerilerinizi bekliyorum

    YanıtlaSil
  5. Mutlaka profesyonel yardım alın, eşinizi doktora götürün, hastanede kalması gerekebilir, zaten en iyi bakım da hastanede olur. Eşinizi yalnız bırakmayın, ilaçlarını aldığından emin olun. İlaçlarının dozlarının doğru olduğundan da emin olmalısınız, bunun için sürekli doktor kontrolünde olmalı, doktorlar belli aralıklarla kan ve diğer bazı testleri isterler ki ilaçların dozlarının tekrar ayarlayabilsinler. Bu arada kendinize de dikkat etmelisiniz, sinirlarinize hakim olmalısınız. Eğer siz sağlam olmazsanız, eşinize yardımcı olamazsınız. Bol şans...

    YanıtlaSil
  6. Yaşananlar gerçekten acı verici olsa gerek. Üzülerek okudum. 22 yaşımdayım ve bipolar hastasıyım. Bu yaşıma kadar yaşadığım en ağır atağım geçen seneydi. Hem okul hayatımı inanılmaz derecede etkiledi hem de ailemden uzaklaştım. Çok şükür ki arkamda ne olursa olsun, ben ne yaparsam yapayım arkamda duracağını söyleyen bir ailem var fakat evlilik gibi ciddi bir müsessesede o sorumluluğu alabilir miyim bilmiyorum? Eşlerinizin siz evliyken yaptıklarını ben de yaşadım. Evlendikten sonra olmayacağı ne malum. Ben bir adamın hayatını öylece mahvedebilir miyim kendi mutluluğum için? Üstelik çocuğum da olursa, ya genimden ona da geçerse veya ona zarar verecek birşey yaparsam? İşte tüm bu soruların cevabı yok. Komiktir ki en çok istediğim şeylerden biridir o beyaz gelinliği giyip oğlumu kızımı kucağıma almak :) Doktorum evlenmemem için bir neden yok diyo ama ben bunu kimseye yaşatamam. O riski göze alamam. Şuan bile erkek arkadaşıma sürekli ''mani kapımda, hissediyorum, gitmek istersen git anlarım ben'' diyorum ama o olmazsa da bu hayatı benim için dayanılır kılacak hiçbir şeyin olmayacağını da biliyorum. Eşinizin tarafını yaşayan ama sizin tarafınızdan bakınca 'en iyisi hiç bu topa girmeyim' diyen bir genccim ben sadece. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada yazanlar kötü örnekler, sizi çok etkilemesine izin vermeyin. Dünyada milyonlarca aile bu hastalıkla yaşıyor, ilaçlarını düzenli kullanıyorlar, kontrole gidiyorlar ve gayet normal ve mutlu hayatlar sürüyorlar. Mutlaka çocuğunuzda da aynı hastalık olacak diye birşey yok, mesela benim eski eşimin abisi gayet normal bir hayat sürüyor, kesinlikle hasta değil. Pek çok ünlü insan ve dahide de bu hastalığın olduğunu biliyor muydunuz? Şöyle bir internet araştırması yapın, hemen göreceksiniz... Bol şans diliyorum size...

      Sil
  7. mrb benimde erkek arkdşıma 6 ay önce bipolar tanısı koyuldu.onunla üniden arkdştık hiç atak vs geçirdiğini bilmiyorum sinirli bi yapısı vardı ama ciddiye almamıştım arkdaş oldugumuz içinde cok fazla karışamıyordu.ciddi bir ilişkiye başladığımızda ise sürekli tartışmaya başladık agza alınmaya küfürler edip sonra pişman oluyordu. suan depakin ve risperdal kullanıyor. netten okuduklarım beni hayrete düşürdü kafam çok karıştı onu gerçktn seviyorum ve ne yapacağımı bilmiyorum.genelde evliliği sonlanan insanlarla karşılaştım bu durumda ben bu ilişkiye son mu vermeliyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sorunun cevabını ancak siz verebilirsiniz... Düzenli ilaç kullanımı ve doktor kontrolü ile bu hastalık kontrol altında tutulabiliyor, hastalar günlük yaşamlarına gayet güzel devam edebiliyor. Hiçbir şey için acele etmeyin, kendinizi ve arkadaşınızı daha iyi tanımaya çalışın. Bol şans!

      Sil
    2. Çok güzel söylüyorsunuz ama şöyle bişey var bpolar rahatsızlığı olan kişi ilaç kullandığı anlarda da ataklara yakalanabiliyorlar kısa süreli olsada yaşadıkları sitres tetikliyor bpolar hastası bi sevgilisi olan ya bunu kabullenip onu öyle sevmeli yada hayatına girip kendine alıştırmamalı

      Sil
    3. Doğru, bazı durumlarda ilaç kullanılmasına rağmen atak yaşanabiliyor. Fakat bu tip ataklar genelde daha hafif ve çabuk atlatılıyor. Düzenli ilaç ve doktor kontrolü yaşam kalitesi açısından çok önemli...

      Sil
  8. 16 yıldır evliyim, 11 yıldır bu hastalikla mucadele ediyorum. Iki cocugumuz var. Anlatilanlari okudum uc ornekler verilmis hep. Ancak oncelik farkindalik olmali hastaligi hem yasayan hem de hayat arkadasi kabullenmeli. Psikiyatri ve imkan dahilinde psikolog sart. Ilaclari birakin gun atlamayi saati dahi sasmamali. Kolay degil cekmek ya da yasamak. Cok fazka olumsuz yazi veya makale okumayin iyi orneklerde cok . Atak donemleri malesef kotu geciyor. ben herseyin farkibdayim ama burada yazdiklarimin bir cumlesini esimle konusamam. Isin asil can alaci noktasi da bu zaten, elestirmeyin, somurtmayın, ilgili ve sevecen olun ne olursa olsun sevin derim. Saglicakla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inanın böyle düşünenleri görünce içime umut doluyor.bipolar bir genç kız annesiyim.onun bunu atlatması için elimizden geleni yapıyoruz.dilerim mutlu huzurlu bir yaşantıya kavuşur herkes

      Sil
  9. Benimde esim bipolar, 10 aylik mukemmel bi evlilgmz vardi.Bi aksam isten eve geldiginde atak geciriyordu ve gelmeden once beni aramis 2. aramada actgm icin beni kendini aldatmakla sucladi. O zaman 5 aylik hamileydim ve benden ayrlma karari aldi.simdi bebegmz 1 aylik 5 ay gecti ve kendisinde hicbir degisiklik yok tabi fikrlerinde de. Su an depresif benden deliler gibi nefret ediyor hatta otesi. Ben evliligmzn bitmesini istemiyorum mukemmel bi insan aslinda bigun hastalansada bana bunu yapacagi aklima gelmezdi.iyilestikce fikirleri degisirmi duygulari eskiye donermi bi acaba? Ongorusu olan varmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşadıklarınıza üzüldüm... İlaçlarla bu hastalık kontrol altında tutulabiliyor. Eşinizin rahatsızlığının farkında olup, doktora düzenli bir şekilde gitmesi, ilaçlarını düzenli alması da çok önemli. Belki kendisini bu konuda ikna edebilirsiniz... İlerisi için bol şans...

      Sil
  10. Ben de bipolarim ve bizim gibi insanlarin neler yaşadığını,nasıl acılar çektiğini anlayamayan insanların yorumlarını okudum burda.Dünyada bir sürü bipolar var ve ilaç,terapi desteğiyle hayatlarına devam ediyorlar."Bipolardi,kırıyordu döküyordu ama ben çok uğraştım olmadı kurtuldum çok şükür" tarzı bir yaklaşım ne kadar acınası..O hastalık sizde de olabilirdi,bunu hiç kimse unutmasın.Bunu hiçbirimiz seçmedik.O zaman evlenmeden önce araştırın yada bipolar olduğunu bilerek evlendiyseniz konuşmayın,bu kadar net..

    YanıtlaSil
  11. Ben hastayım beni böyle kabul edeceksin yaklaşımıda doğru değil. Eşim bipolar ayrılma aşamasındayız evet bende çok uğraştım,hayatım onu öncelikleri ve isteklerini gerçekleştirmekle geçti sonuç olarak beni önünde engel olarak görmeye başladı nefret ve kini oluştu en sonundada şiddret uyguladı şimdi çok rahat ayrılmadan Yeni hayatına uyum sağlıyor.benim ve çocuğumun psikolojisi bozuldu.zor bir hastalık ama tek taraflı mücadele hiçbir işe yaramıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşadıklarınıza üzüldüm, ilerisi için bol şans... Evet, tek taraflı çaba bazen sonuçsuz kalabiliyor, hastanın (ve hatta ailesinin de) durumun farkında olması tedaviyi kolaylaştırıyor.

      Sil
    2. Meraba 23 yaşındayım bende bipolar hastasıyım maalesef mani dönemindeyken deliler gibi sevdiğimi düşündüğüm gözümü kırpmadan bi saniye düşünmeden evleneceğim adamı bi sabah uyandım ve ortada bi sebep yokken terkettim hayatımada hiç bişey yok gibi devam ettim çünkü o sürede hiç bişey hissetmiyorum o günden itibaren 3 ay evden çıkmadım işi bıraktım bütün günüm sadece yatakta uyuyarak geçti halüsünasyonlar görmeye başladım intihar etmemek için odanın kapısını üzerime kapattırıyordum şuan 4 gündür yine aynı şekilde hiç bişey olmadan hayata döndüm çok karışık ve elimde olmayan şeyler yaşıyorum nerde ne zaman ataklarımın geleceği belli olmuyor sizi anlıyorum kimse böyle zorluk yaşamak zorunda değil hayatımın sonuna kadar tek kalmaktan korkuyorum

      Sil
    3. Umutsuz olmayın, lütfen hemen bir doktora gidin. Size ilaç yazacaktır. İlaçlarınızı düzenli kullanın, düzenli olarak doktorunuzu görün. Sıklığını doktorunuz belirleyecektir. Ailenizden yardım isteyin. Yalnız değilsiniz. Aileniz size yardım edecektir mutlaka. Doktorunuza gidip, ilaçlarınızı düzenli kullanırsanız gayet normal bir hayat sürebilirsiniz. Bol şans diliyorum size...

      Sil
  12. Merhabalar.Ben de 2 aylik evliyim lakin hic mutlu olabildin mi derseniz hayir.15 gun once evden kactim resmen ailesine dedim doktora gidelim annesi benim kizim hasta degil dedi ve biraz arastirmamla dun bipolar oldugunu yeni ogrendim. Ailesi ve kendisi bu durumu benden saklamislar ve epeydir hem ilac hem de doktor tedavisi goruyormus.Madem boyle bir sey var istemeye gittigimizde veya sonrasinda soyleseniz ya.Bu kahrediyor beni.Gunah degil mi?

    YanıtlaSil
  13. Geçmiş olsun. Akıl hastalığını itiraf etmek pek kolay değil ne yazık ki. Sadece bizim toplumumuz değil, tüm toplumlar önyargılardan korkuyor. Bir noktada onlara da hak vermek lazım. Bende de benzer şey olmuştu, eşimin ailesinde bu hastalık olduğunu ve tüm ailenin bunu bildiğini yıllar sonra onun doktorundan öğrenmiştim. O zaman ben de çok kızmıştım eşime, bunu bana önceden söylemediği için. Aslında söyleseydi de pek birşey değişmeyecekti. Bunu sizde düşünebilirsiniz; acaba siz de eşinizin bu hastalığının olduğunu önceden bilseydiniz evlenmekten vazgeçer miydiniz? Büyük ihtimal hayır. Şu anda eşinizin sağlığı daha önemli. Eğer doktor kontrolünde ise ve ilaçlarını da düzenli alıyorsa gayet normal bir hayat sürebilirsiniz. Ailesi de durumu inkar etmekten vazgeçip, yardımcı olursa işiniz daha da kolaylaşır. Acaba ailesiyle açık açık konuşsanız ve yardım önerseniz bazı şeyler değişir mi? İlerisi için bol şans diliyorum size...

    YanıtlaSil
  14. Merhaba,benim esimde yani eski eşim bilir polar yani tek farkına varan benim.Abisi bipolar teşhisi ile hastanede tedavi gördü.Babasi ve babanesindede varmış maalesef çok sonra öğrendim.7 yaşında da bir oğlum var açıkçası endiseliyim.Annesinden bir çocuğu ayırmak istemiyorum ama karşımda da hastalığını kabul etmeyen bir kadın var.Her gece dua ederek yatıyorum ne yapacağımı da bilemiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuğu annesinden ayırmanıza gerek yok. Benim naçizane önerim, çocuğunuzu düzenli görün, onunla iyi vakit geçirin, istediği zaman sizi arayabileceğini, görebileceğini bilsin yeter. Eşinizin bipolar olması, çocuğunuza iyi bakamayacağı anlamına gelmez. Ancak açık ve bariz bir şekilde çocuğunuz duygusal veya fiziksel olarak zarar gördüğüne inanıyorsanız, hukuki yollara başvurun derim. Tabi ben doktor veya avukat değilim, sadece kendi tecrübelerimi paylaşıyorum. Bol şans...

      Sil
  15. eski esim bipolar 20 yilim gecti.2_3 hastanede yatti tedavi gordu duzelmedi son 6 yilim onun hayatina giren kadinlari engelemekle gecti bana yaptigim hata biliyorum vucut benim istedigimi yaparim dedi .surekli kufur siddet hakaret begenmeme hor gorme ile gecti gitti cok yoruldum o bosanma davasi acti bosandik evet onun icin hayat kokay degildi ama bir kadin olarak aldatilmak cok zor biz bosandiktan sonra hayatina bircok kadin girdi simdi nisanlandi nisanlis istemiyor diye benimle cocuklarla gorusmuyor aklimda soru isaretleri simdi kendine engel olabiliyorsa o zaman benim icin 2 cocugumuz icin niye yapmadi oysa o iyi olsun diye insan ustu gayret gosterdim giden yillarima aciyorum

    YanıtlaSil
  16. Geçmişe değil, ileriye bakmaya çalışın, bundan sonraki yaşamınıza odaklanın, bundan sonra hayatınızı istediğiniz gibi yaşamaya çalışın. Eski eşinizin hasta olduğunu unutmayın, hasta bir insan tedavi olmadan, (sizin düşündüğünüz gibi) sadece kendine hakim olmakla düzelemez, mutlaka tedavi olmak zorunda. Gerektiğinde akıl sağlığı da diğer organlar gibi tedavi edilmelidir sonuçta... İlerisi için bol şans.

    YanıtlaSil
  17. Bipolar hastalığından çok çektim. Allaha şükürler olsun ki yavaş yavaş kurtuluyorum. Bu rahatsızlıkla mücadele edenler için yazılarımı tecrübelerimi paylaşıyorum. Buyun göz atmak isterseniz https://surup.net/psikoloji-hastaliklar/bipolar-bozukluk-tedavisi/

    YanıtlaSil
  18. Merhaba benimde erkek arkadaşım bipolar hastası ilk tanıştığımızda bana söylemedi ilerleyen zamanda ciddileşince açıkladı bu hastalıkla ilgili hiçbir fikrim yoktu çok normal davranıyordu yüz yüze fazla görüşme imkanımız olmadığı için onun duygu durumunu anlayamıyordum birbirimize aşık olduk ne o benden vazgeçebiliyor ne de ben ondan o durumunu bildiği için çoğu zaman sanırım ataklarda benden uzaklaşıyor bunu beni üzmemek için yaptığını söylüyor bazen onun hasta olduğunu unutuyorum ve üstüne fazla gidiyorum o zamanlar sessizleşiyor bir iki gün ortadan kayboluyor sonra dönüp özür diliyor bana atakları anlatmasını istiyorum neyle karşılaşıcağımı bilmek istiyorum ama söylemiyor ilaçlarını kullanıyor ama uyku bozukluğu var ve sanırım ona iyi gelmedim benimle tanıştıktan sonra atakları artmış doktoru ayrılmanız lazım demiş normalde o kadar iyi bir insan ki karıncayı incitemez çok seviyorum onsuz olmayı düşünemiyorum ama eğer ona iyi gelmeyen bensem nasıl gidicem bilmiyorum bir haftadır yine benden uzak duruyor napıcam biliyorum ki ayrılık ikimizede iyi gelmiycek ama gitmessemde durumu daha kötü olucak diye korkuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi iyiliğiniz, ruh sağlınız için uzaklaşın. Maalesef benim eşim de bipolar, bunu çok sonra tesadüfen öğrendim. Ailesi gizledi, tüm sorularımı cevapsız bıraktılar. Çok sevdim, seviyorum da. Dünyanın en merhametli, en yakışıklı, en aşık (6 yıldır katlanan bir aşkı var) ve sadık adamı... Ama kumar ve alkol bağımlılığının önüne geçemiyorum. Bizim evliliğimizi bitiren şey hasta olması değil, kumar bağımlılığının olması. Babası sürekli maç izler, iddia oynar. Ablası alkolik, ailecek alkolikler. Anne ve dayı da bipolar. Sanırım anne şizofren de olabilir. Tımarhane gibi etrafım..
      Keşke yıllardır verdiğim destek, emek, özveri dışında yapabileceğim bir şey olsaydı. Keşke şu lanet hastalığına son verebilseydim. Mutlu, huzurlu, sağlıklı olmasını çok istiyorum. Ailesinin yanında daha kötü olacak biliyorum. Fakat gücüm kalmadı.. Yorgunum..

      Sil
  19. İki bipolar bir olduk ve tam bir Tim Burton senaryosu taslagininin canlandirmasini yaptik.. Cok guzeldi simdi ise cok aci.. isimler ve detaylar degisiyor. Kalan ciplaklikta sanki hepimiz ayni dunyalari cografyalarda ve baska dillerde yasiyoruz.. dusunun efendim, isvecte bir evdeyiz,ikeatik.. disiliz cigliklarla.. yada bir arap utanilarak ailesiyle toplumdan saklanan bagirislarda.. 1000 yil once bir kizilderliydik bir kabilede anlasilamayan.. 45000 yil evvel belkide en iyi magara resimcisi bizdi o haliyle sevilen.. kendimize acımayı bıraksak tumden gelerek sorunu cozebiliriz belki bi fikir olarak.. ama kaderin hormonal esaretide isyan ettiriyor. Bu topa burda girmeyecegim.. Ben bir bipolarım. Bi daha dünyaya gelirsem uzak geçmek isterim.. simdiyse dilimizde mecbur , bipolarite dadından yenmiyor bi bilseniz ah ah.. yerseniz ;) vazgeç gönül vazgeç sesini duyan yok.. bir yagmurun icinde ates bocegi misali , bir yanip bir sonduün... siradaki parca lutfen..

    YanıtlaSil
  20. Merhaba bunu söylemek ne kadar acı olsada bende bipolar teşhisi kondu.aslında içindekilerinin dışa vurumu ben uzun zamandır çok acılar çektim çok biriktirdim aklım kalbim dayanmadı galiba bigün aklım oyunlar oynamaya başladı durduramadım. uykusuz gecelerin sonunda kendimi saçmalarken buldum.kendini büyük işler başaracak ilah zannediyorsun bilinç altına atılmış şeyler gün yüzüne çıkıyor.bana kalırsa bu hastalığın tek nedeni çevre genetiklik payı çok az iyi geçirmiş bir ergenlik döneminiz varsa ve kendinizi hep mutlu edecek şeyler yaparsanız sizi üzücek insanları hayatınızda çıkarırsanız düzenli ilaçları kullanırsanız inanın iyileşiyorsunuz.ben iki kez atak geçirdim.bir dönem gayet iyi olup kpss ye bile girdim 84 aldım.bu hastalığı geçiren insanlar çok zeki insanlar.şuan depakin içiyorum doktor kontrolünde yavaş yavaş azaltıyorum. Evleyim ve çocuğum olsun çok istiyodum.eşim çok naif okadar anlıyışlı ki iyi bir evlilik şart aksi taktirde hayat acımasız olabiliyor.

    YanıtlaSil
  21. Bütün bipolarlar ilaç ve psikoterapiyle iyileşebiliyorlar mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buna en doğru yanıtı bir doktor verebilir. Hatta belki de birkaç doktor, çünkü kendi aralarında da fikir birliği olmayabilir. Benim kendi hayatımda tecrübe ettiğim ise ilaçların mani tarafını kesin olarak törpülediği yönünde. Farklı ilaçlara farklı tepkiler oluyor, bazıları maniye olduğu kadar depresif tarafa da iyi geliyor. Hastanın konusunda başarılı, iyi bir doktor gözleminde olması hayatını kesinlikle olumlu etkileyecektir.

      Sil
  22. Benim eşim şu an tedavi görüyor 3 ay oldu günde 5 saat uyuyor oda parça parça uyku alıyor biraz iyi olduğunu söylüyor hiç bir şey konuşamıyorum beni rencide ediyor sürekli ve literatüründe özürdileme yok hafif mani durumu var her zaman kendisi haklı neyapacam bilemiyorum bu şekilde yaşayamıyorum doktoruyla birlikte en iyi ilaç kombinasyonunu yaptığını söylüyor çok memnun ilaçlardan ve doktorundan.Dışarı çıktığımızda bütün alışverişi kendi yapmak istiyor hiç bir şeye karışamıyorum kendisi ölçüyü biraz kaçırıyor tek bir kelimemde kızıyor ve ben ay sonunu zor getiriyorum.Birde çok kırıcı cevap verip sinirlenme terbiyeli konuş dediğimde daha çok çıldırıyor.Ben bir erkek olarak tepki verdiğimde benden daha tepkili kendisi her lafı sayacak ben hiç bir zaman bir şey deneyecekmişim böyle bir durumu insan ne zamana kadar yaşar söyler misiniz?Şu an tartıştık bir süre uzak duruyorum.

    YanıtlaSil
  23. Herkese merhaba
    adım Mert şu anda 5 aylık bir ilişkim var ve şimdiye kadar iyi gitti.Kendisi 20 yaşından beri mani bipolar ve 10 yıldır ilaç kullanıyormuş.Bakırköyde yatmış kendinde değilmiş annesi bakıp ihtiyaçlarını karşılamış.Ben hiç bir anormallik farketmedim,kendisiyle evlenmeyi düşünüyorum ama bunları okuduktan sonra korkmaya ve düşünmeye başladım,acaba evlenmesemmi??Ben 1 kere evlenmiş ve boşanmış biriyim ve 11 yaşında ilk evliliğimden oğlum var,konuyla alakası yok ama hayatımı zehir etmek istemem.lütfen bana akıl verin....

    YanıtlaSil
  24. Merhabalar,
    Öncelikle geçmiş olsun. Daha önce de belirttiğim gibi, pek çok bipolar hastası ilaçlarını alarak, kontrollerini yaptırtarak gayet normal, sağlıklı ve başarılı hayatlar sürüyor. Yani kız arkadaşınız bipolar olduğu için hayatınız otomatikman zehir olacak diye birşey söz konusu değil! :)
    Ama öbür taraftan şunu da söylemek uygun olur; kız arkadaşınız bipolar olsun veya olmasın; iki tamamıyla sağlık insan için bile, 5 aylık bir birliktelikten sonra hemen evliliğe karar vermek biraz erken olabilir.
    İlerisi için bol şans...

    YanıtlaSil
  25. Iyi günler eşinizle boşandınız mi benimde eşim bipolar boşanmak dahi zor oluyor bu durumda olan biri için nasıl bir yol izlediniz

    YanıtlaSil
  26. Merhaba, evet ben boşandım. Bazı tecrübelerimi "Boşanırken dikkat!" başlığı altında toplamıştım, oraya bakabilirsiniz. Bipolar, tedavi edilip, kontrol altında tutulabilen bir hastalık. Pek çok bipolar hastası, doktor ve ilaç kontrolünde, gayet normal ve başarılı hayatlar sürdürüyor. O yüzden, benim tecrübem, eğer mutlaka boşanma davası açılacaksa, bunun akıl sağlığı sebebiyle değil, her çiftin yaşayabileceği diğer geçimsizlik vb. gibi sebeplerle olmasıdır... Daha da az yıpratıcı olanı ise tabi anlaşarak boşanmak. Mutlaka bir avukat ile görüşüp, hukuki danışmanlık alınız. Bol şans diliyorum size.

    YanıtlaSil
  27. merhaba burdan okuduklarimi esim daha hafif atlatiyor ya daha yeni basinda plduunuz icin zorlu surec geciyor 10 yillik ecliyim 2 kizim var umarim onlara gecmez atak donemi ilk defa bu sene zor gecti hic boyle gormemistim ama hep cocuklarina belli etmemeye calisti odasindan cikmamaya calisti cocuklarim beni boyle gormesin diye bilncli sekilde atagini gecirdi 3 ay surdu zordu baya obur ataklari 5 yilda bir oluyordu hafif geciyordu ankaradaki dr gorusuyoruz yurtdisinda calisiyor ke disi aileceyiz yanliz birakmamaya calisiyorum arkadaslari sirketinde sevilen sayinlan bir insan sirkette ve arkadaslarida biliyorlar yardimcida olur.demek istedigim altdan alin iyi davranin yukarida yazilanlari okudum allaha sukur hic birtanesi yok bizde sinirli olur ama dikmat etmeye calisir devamli ataklarinda parasini harcamamaya dikkat eder zarar vermemeye dikkat eder.depakin aliyor sabah aksam size bir sorum var iki kizimada gecermi 4 ile 8 yasindalar bir soru daha kac yilda bir atak geciriyorsunuz ne kadar suruyor ataklariniz tamamen geciremezmiiz bu hastaligi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar... Yazdıklarınız çok güzel şeyler. Ailece gayet normal bir hayat sürmenize sevindim gerçekten, benzer sorunlar yaşayan pek çok aileye çok güzel örnek oluyorsunuz. Bu hastalık genetik, yani aile içerisinde kalıtımsal olarak bireylere aktarılması mümkün. Ama bu kesinlikle gerçekleşecek diye bir şey yok. Kalp hastalığı, şeker hastalığı gibi mesela. Anne/Baba'da kalp veya şeker varsa ileride çocukta da olma ihtimali var ama kesin değil. Sağlıklı beslenirse, sağlığına dikkat ederse babada şeker olsa bile çocuklarda olmaz! Onun gibi. Yine de tam doğru bilgi için doktorunuza sorun, sonuçta ben sadece tecrübelerimi paylaşıyorum. Bildiğim kadarıyla bu hastalığın kesin tedavisi yok. Ama sizin de yukarıda anlattığınız gibi hastalığı ilaç ve doktor kontrolü ile kontrol altında tutmak mümkün. Bu pek çok diğer hastalık için de geçerli. Mesela şeker hastalığının da kesin tedavisi yok. Sadece kontrol altında tutulabiliyor. Bence bunlara çok takılmayın... İlerisi için bol şans.

      Sil
  28. Herkese gecmis olsun, her ne kadar gecmeyecek olsa da. Ben 19 yasında kendimden 20 yas buyuk birine asık oldum. 3 sene boyunca, yas farkının getirdigi sorunlar ve alkol ile beraber iki tarafın ama en cok da beni sabrımla yurudu bu ılıskı. 3 senenin sonunda, yas farkının ve ailemin yarattıgı sorunlar nedeniyle haaytına yasıtı birini aldıgını, her seyin bittiğini söyledi. 6 sene boyunca hiç iletisim kurmadık. Ancak son 3 senedir beni aralıklarla aramakta ya da konusmak istedigine dair mesajlar yollamaktaydı. Bu yaz, büyük bir ask ve pismanlıkla bana geri döndu. Gecmise dair - hakikaten ailem ayrılmamız icin tehdit etmis- bir sürü sey anlattı. Yaptıklarından pisman oldugunu ve artık aynı hatalar olmadan evlilige dogru ilerlemeyi istedigini söyledi. 3 ay boyunca kendini affettirmek ve beraber olmak icin adeta yalvardı. Sevgisine inandım. Yurt dısında yasadıgımdan, kendisiyle ancak 3 ayın sonund yuz yuze gorusebildim. Turkiye'ye gittigimde eser yoktu o halinden. Sıkkın, mutsuz, depresif, hep baska konulardan konusan, ne sevgiden ne asktan ne verecegimiz onemli karardan ne de askından eser vardı. Ben 5 gun sonra o haline, yeniden kandırılmıs olmama dayanamaz hale gelip sehri terk ettim. Günlerce sordum, aylarca dusundum, günlerce agladım cunku hayatım boyunca sevmistim kendisini ve beni aldatmasına inanamıyordum 3 sene beni taaparcasına sevmisti. Ve simdi fark ediyorum ki, gecmiste semptomları cok da etkili olmayan, bipolar bozkluk onu esir almıs meger. Bana bos bos bakması, evlilikten söz eden birinin seneler sonrakı ilk gorusmemizde bana yabancılasması ve beni yok sayması bundanmıs. Kendisini hala cok seviyorum, kalbine, sevgisine inancım sonsuz. Ancak su an onu doktora gitmeye ikna edemiyorum. Annesi, ablası, kızı hiçbiri durumun farkında degil ve yine de hala (depresif dönemde ve asırı ofkeli olmasıan ragmen) sevgi ve korku dolu mesajlar yollarken, bir yandan da onunla konusmaya calıstıgımda asla dinlemek istemiyor, sevdigi biri degil de dusmanıymısım gibi davranıyor. Biliyorum, mani döneminde gene aglayarak pismanlıgını dile getirecek. İntihar egilimi arttıgı icin üstüne gitmemeye calısıyorum ve sakin kalmaya calısıyorum. öte yandan beni dek kendisiyle beraber perisan etti. 10 senedir hayatımda oyle ya da boyle bir yeri var. Ama kendi hastalıklarım (kanser gecmisim) vs. de eklenince ben de perisan oldum. Tek dilegim iyi olması, dokroa gitmesi... ve tabii sevgisi de gercektir umarım, en büyük korkularım kendine bir sey yapması ve kendi adıma sevgisinin bir illüzyondan ibaret olması. Umarım beni hala seviyordur, zira hem depresifken hem de manide bana sevgisini tüm o dengesizlikler icinde belirtiyor bir sekilde... ve en önemlisi de bana güveniyor. Lütfen iyi olsun. Her seyden önce hayatta olsun ve iyi olsun. Perisen da olsam hayatım da alt üst olsa ve beni sevmese bile iiyi olsun.... keske elimden bir sey gelse. keske onu ikna etmenin yolunu buslsam ama maalesef su an benden bin kat uzakta, benim kim oldugumu bile unutmus udurumda... dua edip, yardım dilemekten baska carem yok. ve kendime de maruz kaldıgım seyler yüzünden acıyorum artık. zira her sey akıl oyunu gibi... delirtici... herkese cok sabır ve sifa dilerim....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzüldüm yaşadıklarınıza... Bipolar hastalığı olmadan bile bayağı bir sorun var sanki. Kendinize iyi bakın, profesyonel olarak psikolojik destek alın. Geçmişten gelen suçluluklarla, keşkelerle değil, ileriye bakarak, kendi hayatınızdan beklentilerinizi düşünerek kararlar almaya çalışın. Ama en önemlisi, bence, kısa vadede, kendiniz için mutlaka bir psikiyatriste gidin. Ancak ondan sonra başkalarına yardım etmeyi düşünün. İlerisi için bol şans...

      Sil
  29. Siz bir bipolar hastasının sizi sevdiğini mi düşünüyorsunuz kesinlikle hayır onlar kimseyi sevemezler çünkü bu ellerinde değil ilk sorun belirtisinde sizi defederler sonra hiçbirşey olmamış gibi hayatına devam ederler.Bir yerde sizi hatırlayıp ,sizi aldatsa,mahkemelik bile olsanız hiçbirşey olmamış gibi gelip gönlünüzü alıp çok sürmeden tekrar bırakırlar.Dedigim gibi ellerinde değil rabbim yardımcıları olsun aslında sevdiklerini hiç incitmek bile istemezler ama bu ellerinde değil.

    YanıtlaSil