Boşanırken dikkat!!

- Asla duygusal davranmayın. Eğer boşanmayı siz istiyorsanız zannetmeyin ki karşı tarafa iyi davranırsanız, ihtiyacı olabilecek şeyleri verirseniz, O da sizden uysal uysal ayrılacak. Öbür taraf hele bir de boşanmayı istemiyorsa asla sizi affetmeyecek, asla aaa, bak iyi ki arabayı da verdi demeyecektir. Tam tersi arabayı aldıktan sonra birde üstüne, kasko ve trafik sigortası parasını isteyecektir.
- İlk önce ayrı yaşayalım, daha sonra ayrılıp ayrılmamaya bakarız iyi bir taktik olabilir. Bu taktiği ben bilerek uygulamadım, daha çok eski eşimin doktorunun hastasının daha az yıpranması için önerdiği bir çözümdü ama açıkçası benim de işime yaradı çünkü bu sayede eski eşimi ve anasını villa olan evimizden çıkartıp daha küçük bir eve taşıyabildim. Hiç bir zaman tamamen boşanabileceğimi düşünmedikleri için kendi istekleriyle küçük eve taşındılar. Daha sonra boşanmak istediğimi söyleyince tabi çok hayıflandılar ama iş işten geçmişti.
- Boşanma protokplü yaparken küçük şeylere takılmayın ama büyük şeylere mutlaka ceza maddesi koyun. Mesela ben oğlumu her hafta cumadan pazara kadar görebiliyorum ama annesi göstermediği zaman hiçbir yaptırımım yok. İcra memuru ve sosyal  hizmetler  görevlisi ile gitmek zorundayım ve bu bana ayda nereden baksanız 1200TLye maloluyor. Bunu karşı taraftan talep edemiyorum. Oysa ki kontrata bir cümle ekleseydim; "anne çocuğu babaya göstermediği her haftasonu için 250TL ceza ödeyecektir" , olay bitmişti. Önemli maddelere mutlaka ceza şartı ekleyin.
- Akıl hastalıklarını mahkemede kanıtlamak çok zor. Akıl sağlığı ile ilgili bir velayet davası açmadan önce iyice düşünün.
- En basit ve kesin haklı olduğunuz bir dava için bile minimum 3 yılı kafadan yazın bir kenara.
- Çocuğunuzla aranızı iyi tutun. Karşı taraf mutlaka zehirleyecekti ama sizinle olduğu durumlarda iyi vakit geçirmesini sağlayın. Geri bırakırken mutlu olmasını sağlayın, beraberliğin en çok hatırlanan kısmı ilk ve son dakikalarıdır.
- Unutmayın, iş mahkemeyekalırsa genelde az bir nafakayı, nispeten uzun bir zamandabağlıyorlar. Bol keseden vermenin hiçbir anlamı yok.
- Verdiğiniz ve boşanma kararına giren şeylerden asla geri adım atamıyorsunuz. Çok önemli, o kendi yükümlülüklerini yerine getirmese bile siz verdiklerinizi değiştiremiyorsunuz. en basit ve kesinliklehaklı olduğunuz bir tek noktayı değiştirmek için bile min. 3 yıl dava ile uğraşmalı, bir sürü avukat parası vermelisiniz.
- Eğer aklınıza takılan birşey varsa yazın bana, yaşamışsam anlatırım size...  :)
Yukarıda yazdıklarım tamamen kendi tecrübelerime dayanmaktadır, hukuki bir yanı yoktur. Herkes kendi kararlarından kendisi sorumludur, doğru ve profesyonel kaynaklardan gerekli gördüğü yardımı almalıdır. Kısacası, yukarıda yazdıklarımı kendi insiyatifinizle kullanın, ben sorumluluk kabul etmem.  :)

11 yorum:

  1. merhaba,benim kardeşim eşine boşanma davası açtı evi terk ettiği için.kardeşimi boşanmaya zorladılar resmen ve altınları da aldılar.asılsız bir çok iftirada bulunmuşlar ve manevi tazminat davası da açacaklarmış.kardeşim de çok pasif.çocuk yok.1 yıl sonra kadın evi terke etti ve kadınlık görevini yerine getirmemiş,ev işi yapmamış ve çalışmadı da.hakkımızı nasıl aramalıyız acaba?kanunlar daha çok kadınları savunuyor,biz mağdur mu olacağız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçasıbenim tecrübem daha çok bipolar bir eşle ilgili. Kadın veya erkek bu hastalıkla nasıl başedilir, aile içerisinde ne gibi problemler yaşanabilir, boşanma sürecinde neler olabilir, vb konularda tecrübelerimi paylaşıyorum. Bizim ülkemizde medeni kanunların kadını kolladığı bir gercek. Fakat kişi haklı ise bence eninde sonunda haklılığı anlaşılıyor. Bende böyle oldu, iki buçuk sene sonra velayet davamı kazandım, umarım siz de kazanirsınız. Bol şans!

      Sil
  2. dostum seninle irtibata geçmem gerekiyor, senin başındakinin aynısı bende de var.

    YanıtlaSil
  3. merhaba bizim başımızda da aynı dertten var.nasıl iletişime geçebiliriz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, profilimin altında eposta adresim var, oradan bana mesaj atabilirsiniz.

      Sil
    2. Merhaba, bizde de benzeyen şey var, 20 sene evlilikten sonra eşim boşanmak istiyor. Bana teşekkür edeceğine; ben ona ve hastalığını 20 sene takip ederek normal hayat yaşamasına sağlamışım, ona göre baskı yapmışım. Ne kadar şanslı olduğuna farkında değil, ya da olmak istemiyor... hayat maalesef çok acımasız...

      Sil
    3. Evet, hayat acımasız... Eşinizin ne kadar şanslı olduğunu anlaması mümkün değil, maalesef bu hastalık, özellikle kişinin kendi hastalığı hakkında, tarafsız düşünmesine engel oluyor. İşte hayat bu yüzden acımasız oluyor zaten... Size de, eşinize de bol şans diliyorum.

      Sil
  4. Benim eşim bipolar. Ona kiyamadim boşanmayı düşünmedim. O boşanmak istedi.4 aylık hamileydim, boşanma davası açtı. Hamileligim çok zor geçti. Doğum yaptıktan 20 gün sonra bebeğimi kaybettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok üzüldüm... Bol şans diliyorum...

      Sil
  5. Merhaba okuduklarim karşısında gercekten şok gecirdim.Ayni seyler.Ve daha fazlası.Bosanmaya giden yolda ne yapmalıyım?Suan ayni evdeyiz ama bir karar aldik.Daha dogrusu beni birsuru seyle suclayan eşim aldi bu karari.Ben duygusal oldugum icin hep sabretmeyi sectim.Ama suan durum zor.Lutfen yardim

    YanıtlaSil
  6. Selam benim eşimde 14 yıldır hasta şimdi boşanma davası açtı iyi bi şekilde ayrılmak istiyorum bi türlü olmuyor sürekli beni suçluyor ve her konuşmamız kavgayla sonuçlanıyor öyle bi durumdayımki sen hastasın diyor ke dimden şüpelenmeye başladım boşanmak için mağdur olnasındiye verdikçe daha çok istiyor bana şiddette uyguluyor ve kanunlar kadınlardan yana sürekli polis çağırıyor uzaklaştırma aldırıyor.yanlız olsam sorun değik felçli yatalak annem var boşanma mahkemesini 5 ay sonraya verdiler allahtan anneme bakımda yardım ediyor belirli ödeme karşılığında lakin bana kötü davranıyor.bana tokat atıp ben bağırıncada telefona kayıt edip akrabalarına bana köyü davranıyor diye şikayet ediyor.bunun gibi pek çok şey inşallah bu sürecide atlatacağım allahtan sabır vermesini diliyorum başka yapabikeceğim ne var bilmiyorum yazınız iyi geldi teşekkürler

    YanıtlaSil