Çocuğunuzu göremiyorsanız...

- Eğer çocuğunuzu görmeniz için verilmiş bir mahkeme kararı varsa ve eski eşiniz onu sizden kaçırıyorsa, çocuğunuzu icra ile alabilirsiniz.

- İcra memuru ve Sosyal Hizmetler memuru (Pedagog) olmalı yanınızda. Polis götürmemeye çalışın çünkü işleri gereksiz yere gerecektir ama götürmek zorunda da kalabilirsiniz.

- Eski eşinize görünmeden apartmanın girişinde bekleyin. İcra memuru ile Pedagog yukarı çıkıp öbür eş ile konuşsunlar ve çocuğunuzu alıp size getirsinler. Siz görünmezseniz gerginlik daha az olabilir.

- Çocuğunuz size karşı dolduruluyorsa, Pedagogun becerisi daha da önemli oluyor, çocuğunuzu sizi görmeye ikna etmesi gerekebiliyor.

- Genelde memurlar işlerini iyi yapıyorlar. Eğer buna rağmen çocuğunuzu alamıyorlarsa, memurları suçlamayın, bir dahaki sefere tekrar deneyin.

- Çocuğunuzu alamadığınız durumlarda mutlaka tutanak tutturun, olumsuzlukları çocuğun üzerine yıkmak yerine (beni görmek istemiyor, unuttu beni, vb.) yasal yollardan öteki eşin üzerine yıkmaya gayret edin. Çocuğunuzla olan ilişkinizi daha az zedeler.

- Çocuğunuzu alamadığınız, onu göremediğiniz zamanlarda, telefonla konuşmaya çalışın, okuluna gidin, servisini beklerken görmeye çalışın, ufak hediyeler alıp vermeye çalışın. Aldığınız hediyeleri iyice düşünün, onun gerçekten istediği şeyler olsun. Mümkünse parayla almak yerine, emek harcayarak siz hazırlayın hediyeleri, aradaki farkı çocuğunuz mutlaka anlayacaktır.

- Yanında asla eski eşinizi suçlamayın. Biliyorum, bu çok çok zor.

- Yapacağınız herşey çocuğunuzun üzerindeki suçluluk duygusunu almak veya azaltmak üzerine olmalıdır.

- Çocuğunuzu evine mutlu bırakın, görüşmenin en çok hatırlanan anları son dakikalarıdır.

Bunların hepsini ve daha fazlasını ben yaşadım ve yaşıyorum. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder